Naziv: |
teletržnik/ teletržnica |
Status: |
Objava v Uradnem listu RS |
Datum objave sklepa ministra: |
20.7.2015 |
Predhodniki: |
Teletržnik/teletržnica (34100031) |
Klasius-P16: |
Marketing in oglaševanje (0414) |
Klasius-SRV: |
Peta raven: Izidi, certifikatni sistem NPK (25000) |
1. Ime in koda kataloga standardov strokovnih znanj in spretnosti
teletržnik/ teletržnica (0871160011)
2. Potrebna strokovna znanja in spretnosti in posebni pogoji, ki jih mora izpolnjevati oseba, ki želi pridobiti poklicno kvalifikacijo
Strokovna znanja in spretnosti
Glej poklicni standard Teletržnik/teletržnica 08711600 in točko 11 tega kataloga.
Posebni pogoji, ki jih mora izpolnjevati oseba, ki želi pridobiti poklicno kvalifikacijo
Srednja strokovna ali splošna izobrazba.
3. Povezanost s programi za pridobitev izobrazbe
4. Načini preverjanja strokovnih znanj in spretnosti
4.1.POTRJEVANJE
V postopku svetovanja kandidat pripravi osebni portfolijo, ki ga komisija ovrednoti in prizna vsebine kataloga delno ali v celoti.
V primeru, da komisija ne more priznati vseh vsebin kataloga, kandidatu določi naloge za preverjanje.
4.2.NAČINI PREVERJANJA
Na izbrani nalogi se preverjajo praktične spretnosti z ustnim zagovorom strokovno-teoretičnih znanj o storitvi.
V postopku svetovanja kandidat pripravi osebni portfolijo, ki ga komisija ovrednoti in prizna vsebine kataloga delno ali v celoti.
V primeru, da komisija ne more priznati vseh vsebin kataloga, kandidatu določi naloge za preverjanje.
4.2.NAČINI PREVERJANJA
Na izbrani nalogi se preverjajo praktične spretnosti z ustnim zagovorom strokovno-teoretičnih znanj o storitvi.
5. Merila preverjanja
Merila, ki jih je potrebno upoštevati:
Izločilna merila:
Kriteriji ocenjevanja sestavin procesa dela
- spretnosti pisne in ustne komunikacije
- razločnost govora
- pripravo na delo
- uporabo gradiv in računalnika
Izločilna merila:
- neustrezna pisna in ustna komunikacija
Kriteriji ocenjevanja sestavin procesa dela
Področje ocenjevanja |
Delež (%) |
načrtovanje in priprava naloge |
0 |
izvedba |
50 |
dokumentacija |
20 |
ustni zagovor |
30 |
6. Poklic oziroma sklopi zadolžitev v okviru poklica, ki jih je mogoče opravljati po pridobljeni poklicni kvalifikaciji in koda
7. Raven zahtevnosti dela
(V)
8. Prilagoditve za osebe s posebnimi potrebami
Ni prilagoditev za osebe s posebnimi potrebami.
9. Materialni in kadrovski pogoji, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci postopkov za ugotavljanje in potrjevanje poklicnih kvalifikacij
Materialni pogoji
- računalnik, povezava z medmrežjem
- dva telefonska priključka in aparata, slušalke
- snemalna naprava
Kadrovski pogoji
Licenco za člana komisije za preverjanje in potrjevanje NPK lahko pridobi, kdor izpolnjuje predpisane pogoje z zakonom, ki ureja Nacionalne poklicne kvalifikacije. Komisijo sestavljajo trije člani, od katerih imajo:
- vsi člani komisije morajo imeti vsaj visoko strokovno ali univerzitetno izobrazbo in vsaj zadnjih 5 let delovnih izkušenj v stroki.
10. Časovna veljavnost izdanih certifikatov
Ni časovne omejitve.
11. Standardi strokovnih znanj in spretnosti
Ključna dela | Znanja in spretnosti | Naloge za preverjanje |
---|---|---|
izvaja predprodajne, prodajne in poprodajne aktivnosti preko elektronskih komunikacijskih kanalov |
|
-opravi prodajni dialog po telefonu ali medmrežju
|
anketira preko elektronskih komunikacijskih kanalov |
|
-izvede anketiranje stranke
|
12. Literatura, strokovno gradivo
- Green, Richard: Nov način komuniciranja, Alpha center, 1992
- Seymour, J., O'Connor: Spretnost sporazumevanja in vplivanja, Sledi, Žalec
- Tavčar, M., Kneževič: Poslovno komuniciranje, evropske razsežnosti, 2. dopolnjena izdaja, Maribor, Obzorja, 2006
- Knjiga standardov, Si.mobil, Telekom, interni akt
- Durr, William: Building a World – Class Inbound call center; William Durr and Teleproffesional, Inc
- http://www.math.vu.nl/-koole/articles/msom03/art.pdf>
- Kneževič, Ana: Halo, hallo, hi, pronto, diga, halla, allo, Priročnik telefonskega sporazumevanja, Ljubljana, P. Amalietti 1989
- Šircelj , J.: Moderni poslovni bonton, Delo, 1992
- Ule, Mirjana: Psihologija komuniciranja, FDV, Ljubljana, 2005
- Habjanič, Darja, Ušaj, Tanja: Osnove trženja
- Mumel, Damjan: Vedenje uporabnikov
- Mandič, dr. Tatjana: Psihologija komunikacije
- Corneli Topf: Govorna spretnost prodaje
- Nobert Detroy, Erich: Kako se pridobiva nove kupce
- Greff, Guenter: Tako se uspešno prodaja po telefonu
- Postma, Paul: Customer relationship management
- Sugarman, Joseph: Sprožilci - 30 prodajnih orodij za nakup
- Rojšek, Starman: Temelji trženja
13. Delovna skupina za pripravo kataloga standardov strokovnih znanj in spretnosti
- Suzana Pibernik, Telekom
- Aleksandra Kosec, Telekom
- Bojan Zrimšek, Združenje za direktni marketing
- Ida Srebotnik, ŠC PET
- Suzana Obradovič, Center za poklicno izobraževanje
- Bojana Sever, Center za poklicno izobraževanje
14.DELOVNA SKUPINA ZA PRIPRAVO REVIZIJE KATALOGA STANDARDOV STROKOVNIH ZNANJ IN SPRETNOSTI
- Elizabeta Hernaus Berlec, ŠC PET
- Karmen Stele, ŠC PET
- Jasna Cerar Hribar, Telekom, d. d.
- mag. Nataša Makovec, Erudio izobraževalni center
- mag. Jana Ravbar, Center RS za poklicno izobraževanje
Koordinacija pri pripravi revizije kataloga za NPK
- Boštjan Košorok, Center RS za poklicno izobraževanje